РІЗНІ ЦІКАВИНКИ

МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ'Я

                                                                                                                       


Смузі це щось середнє між соком і фруктовим пюре. Основу таких коктейлів можуть становити не тільки фрукти, але й овочі. Також дуже поширені смузі із зелені. Готується цей коктейль з допомогою блендера або кухонного комбайна.
Їх користь полягає не тільки в насиченні організму корисними вітамінами та мінералами. До складу таких коктейлів входить клітковина. Необхідний елемент правильного травлення. До речі, у «конкурентів» цього напою – соках, кількість клітковини мінімально.

                   ОВОЧЕВІ СМУЗІ



 

Вправи по нейробіці (зарядка для мозку)







Вишивка - це код нашої нації! 💙💛
Вишивка є оберегом, а особливо коли одяг вишитий своїми руками.🫶
Дякуємо вишивальниці Тетяні Листопад 😊 за чудовий та пізнавальний майстер-клас, який відбувся у Музейних студіях «Місто за програми» до Дня Вишиванки.
Дізналися багато нового та цікавого про історію вишивки Запорізького краю 🥰






Здоров'язберігаючі технології
Здоров'язберігаючі технології не є чимось невідомим, таємним, чудодійним. Грамотно складений розклад уроків, використання вчителями на уроках та на перервах прийомів рухової активності, нейтралізації стресів, організації гарячого харчування, зв'язок навчального матеріалу з життям, озброєння учнів валеологічними та екологічними знаннями – це повсякденна діяльність школи.
Наша школа вже чотири роки працює над впровадженням здоров'язберігаючих технологій.
Ефективність позитивного впливу на здоров'я школярів різних оздоровчих заходів визначається не хаотичністю методів, а системною роботою за всіма напрямками.
Практика показує, що процес формування свідомого ставлення до власного здоров'я потребує обов'язкового поєднання інформаційного й мотиваційного компонентів із практичної діяльності учнів, що сприятиме оволодінню дітьми необхідними здоров'язберігаючими вміннями і навичками.
Діяльність учителя щоурочно повинна бути орієнтована на формування в дітей стійкої позиції, що передбачає визначення цінності здоров'я, почуття відповідальності за збереження й зміцнення власного здоров'я, поглиблення знань, умінь та навичок, пов'язаних з усіма складовими здоров'я (фізична, соціальна, психічна, духовна). Формування в учнів компетентного ставлення до власного здоров'я неможливе без реалізації всіх складових здоров'я. Для роботи у своєї школі ми визначили напрямки через які можлива реалізація кожної складової здоров’я.
Реалізація фізичної складової здійснюється через:
      ранкову гімнастику, фізкультхвилинки, рухливі ігри, фізкультпаузи;
      (оздоровчу рухливу діяльність);
      контроль та самоконтроль за правильною поставою під час письма, читання, ходіння тощо;
      використання вправ щодо профілактики сколіозу, запобіганню гіподинамії;
      виконання дихальних вправ;
      виконання гімнастики для очей, точковий самомасаж біологічно активних точок обличчя й голови, щоб врешті «розбудити» дітей і створити відповідний робочий настрій на весь навчальний  день;
      навчання використанню народних засобів оздоровлення та профілактики захворювань;
      знання свого особистого рівня здоров’я;
      навчання правильному та регулярному чищенню зубів;
      навчання щодо дотримання режиму навчання, харчування, праці, відпочинку;
      навчання культурі споживання їжі.
Реалізація соціальної складової здійснюється через:
      використання засобів, які сприяють інтересу до навчального матеріалу;
      створення умов для самовираження учнів;
      стимулювання аргументації відповідей;
      заохочування ініціативи учнів;
      розвиток інтуїції, творчої уяви учнів;
      зосередження уваги на якості мовлення;
      демонстрація правильного мовлення;
      закінчення уроку повинно бути своєчасним;
      використання на уроці засобів: диференційованого навчання, проблемного навчання, діалогового навчання, рефлексивного навчання, колективної розумової діяльності;
      використання зв’язків з іншими предметами;
      використання матеріалу з інших сфер життєдіяльності;
      використання дидактичного матеріалу;
      надання різнорівневих домашніх завдань;
      ініціація різноманітних видів діяльності;
      здійснення взаємоконтролю;
      навчання дотриманню правил спілкування в класі, в громадських місцях, їдальні, громадському транспорті;
      навчання вмінню уникати конфліктних ситуацій за алгоритмом «Стій! Подумай! Прийми рішення!»;
      навчання гуманному ставленню до людей з фізичними вадами.
Реалізація психічної складової здійснюється через:
      створення сприятливого психологічного клімату на уроці;
      дотримання позитивного мислення;
      демонстрацію ненасильницьких засобів навчання;
      навчання вмінню керувати своїми емоціями, почуттями;
      навчання підтриманню в собі впевненості у своїх можливостях, задатків;
      здійснення самооцінки, самоконтролю;
      здатність аналізувати наслідки дій шкідливих звичок тощо;
      навчання вмінню відмовлятися від пропозицій, які шкідливі для здоров’я;
      навчання вмінню приймати самостійно рішення в різних ситуаціях;
      навчання підтримувати дружні стосунки з усіма учнями класу;
      музикотерапію;
      кольоротерапію.
Реалізація духовної складової здійснюється через:
      навчання доброзичливому ставленню до товаришів у класі, до учнів школи, до дорослих;
      навчання відповідальності за власні дії та вчинки;
      вироблення навичок самообслуговування;
      навчання висловлювати свої погляди щодо здорового способу життя;
      навчання здатності бачити й сприймати прекрасне в житті, природі, мистецтві, літературі;
      навчання вмінню розрізняти зло і добро, духовне і бездуховне, долати прояви зла в собі;
      навчання усвідомленню життєвих цінностей.
Для всебічної реалізації зазначеної проблеми невід’ємною частиною роботи є взаємодія з батьками, громадськістю щодо валеологічного виховання учнів. 
Головним показником діяльності закладу щодо формування в учнів свідомого ставлення до власного здоров'я є рівень сформованості в учнів означеної компетентності. Для випускників школи І ступеню у школі були розроблені критерії оцінювання рівня сформованості в учнів компетентного ставлення до власного здоровя, які наведені в таблиці 3.1.
Рівень сформованості у учнів компетентного ставлення до власного здоров’я визначається за відповідною шкалою:
К = 0,95-1,0 – високий рівень;
К = 0,7-0,95 – достатній рівень;
К = 0,5-0,7 – середній рівень;
К = менше 0,5 – початковий рівень.
Таблиця 3.1.
Критерії оцінювання рівня сформованості

Показники
Оцінка
Так
(2 б)
Іноді (1 б)
Ніколи (0 б)
1
Виконує вранішню зарядку вдома щодня



2
Виконує вранішню зарядку в школі  щодня



3
Активно приймає участь в виконанні фізкультхвилинок



4
Знає вправи для корекції постави



5
Знає показники власного здоровя



6
Володіє санітарно-гігієнічними знаннями про те, щоб мати правильну поставу



7
Знає основні способи загартування



8
Знає вимогу до спортивного одягу та взуття для уроків фізичної культури



9
Дотримується режиму дня



10
Дотримується режиму сну.



11
Знає основні засоби профілактики самотинних захворювань



12
Знає способи профілактики інфекційних захворювань, венеричних захворювань, СНІДу.



13
Володіє знаннями про основні психічні процеси, їх вплив на здоровя



14
Знає традиції культури здоровя  українського народу



15
Знає права і обовязки громадянина у ставленні до власного  здоровя та здоровя оточуючих



16
Знає про шкідливий вплив алкоголю, тютюнопаління, наркотичних речовин на здоровя



17
Уміє відмовлятись від небезпечних пропозицій



18
Прагне до фізичного вдосконалення



19

Має сформовану громадську відповідальність за наслідки нездорового способу життя






Загальна кількість балів



Коефіцієнт (всього балів / 38)













Немає коментарів:

Дописати коментар