МЕНТАЛЬНЕ ЗДОРОВ'Я
Смузі це щось середнє між соком і фруктовим пюре. Основу таких коктейлів можуть становити не тільки фрукти, але й овочі. Також дуже поширені смузі із зелені. Готується цей коктейль з допомогою блендера або кухонного комбайна.
Їх користь полягає не тільки в насиченні організму корисними вітамінами та мінералами. До складу таких коктейлів входить клітковина. Необхідний елемент правильного травлення. До речі, у «конкурентів» цього напою – соках, кількість клітковини мінімально.
Вправи по нейробіці (зарядка для мозку)
Вишивка - це код нашої нації!
Вишивка є оберегом, а особливо коли одяг вишитий своїми руками.
Дякуємо вишивальниці Тетяні Листопад за чудовий та пізнавальний майстер-клас, який відбувся у Музейних студіях «Місто за програми» до Дня Вишиванки.
Дізналися багато нового та цікавого про історію вишивки Запорізького краю
Здоров'язберігаючі технології
Здоров'язберігаючі технології не є
чимось невідомим, таємним, чудодійним. Грамотно складений розклад уроків,
використання вчителями на уроках та на перервах прийомів рухової активності,
нейтралізації стресів, організації гарячого харчування, зв'язок навчального
матеріалу з життям, озброєння учнів валеологічними та екологічними знаннями –
це повсякденна діяльність школи.
Наша школа вже чотири роки працює над
впровадженням здоров'язберігаючих технологій.
Ефективність позитивного впливу на здоров'я
школярів різних оздоровчих заходів визначається не хаотичністю методів, а
системною роботою за всіма напрямками.
Практика показує, що процес формування
свідомого ставлення до власного здоров'я потребує обов'язкового поєднання
інформаційного й мотиваційного компонентів із практичної діяльності учнів, що
сприятиме оволодінню дітьми необхідними здоров'язберігаючими вміннями і
навичками.
Діяльність учителя щоурочно повинна бути
орієнтована на формування в дітей стійкої позиції, що передбачає визначення
цінності здоров'я, почуття відповідальності за збереження й зміцнення власного здоров'я,
поглиблення знань, умінь та навичок, пов'язаних з усіма складовими здоров'я
(фізична, соціальна, психічна, духовна). Формування в учнів компетентного
ставлення до власного здоров'я неможливе без реалізації всіх складових здоров'я.
Для роботи у своєї школі ми визначили напрямки через які можлива реалізація
кожної складової здоров’я.
Реалізація фізичної складової
здійснюється через:
ранкову гімнастику, фізкультхвилинки,
рухливі ігри, фізкультпаузи;
(оздоровчу рухливу діяльність);
контроль та самоконтроль за правильною
поставою під час письма, читання, ходіння тощо;
використання вправ щодо профілактики
сколіозу, запобіганню гіподинамії;
виконання дихальних вправ;
виконання гімнастики для очей, точковий
самомасаж біологічно активних точок обличчя й голови, щоб врешті «розбудити»
дітей і створити відповідний робочий настрій на весь навчальний день;
навчання використанню народних засобів
оздоровлення та профілактики захворювань;
знання свого особистого рівня здоров’я;
навчання правильному та регулярному
чищенню зубів;
навчання щодо дотримання режиму
навчання, харчування, праці, відпочинку;
навчання культурі споживання їжі.
Реалізація соціальної складової
здійснюється через:
використання засобів, які сприяють інтересу
до навчального матеріалу;
створення умов для самовираження учнів;
стимулювання аргументації відповідей;
заохочування ініціативи учнів;
розвиток інтуїції, творчої уяви учнів;
зосередження уваги на якості мовлення;
демонстрація правильного мовлення;
закінчення уроку повинно бути
своєчасним;
використання на уроці засобів: диференційованого
навчання, проблемного навчання, діалогового навчання, рефлексивного навчання, колективної
розумової діяльності;
використання зв’язків
з іншими предметами;
використання матеріалу з інших сфер
життєдіяльності;
використання дидактичного матеріалу;
надання
різнорівневих домашніх завдань;
ініціація різноманітних видів
діяльності;
здійснення взаємоконтролю;
навчання дотриманню правил спілкування в
класі, в громадських місцях, їдальні, громадському транспорті;
навчання вмінню уникати конфліктних
ситуацій за алгоритмом «Стій! Подумай! Прийми рішення!»;
навчання гуманному ставленню до людей з
фізичними вадами.
Реалізація психічної складової
здійснюється через:
створення сприятливого
психологічного клімату на уроці;
дотримання позитивного мислення;
демонстрацію ненасильницьких засобів
навчання;
навчання вмінню керувати своїми
емоціями, почуттями;
навчання підтриманню в собі впевненості
у своїх можливостях, задатків;
здійснення самооцінки, самоконтролю;
здатність аналізувати наслідки дій
шкідливих звичок тощо;
навчання вмінню відмовлятися від
пропозицій, які шкідливі для здоров’я;
навчання вмінню приймати самостійно
рішення в різних ситуаціях;
навчання підтримувати дружні стосунки з
усіма учнями класу;
музикотерапію;
кольоротерапію.
Реалізація духовної складової
здійснюється через:
навчання доброзичливому ставленню до
товаришів у класі, до учнів школи, до дорослих;
навчання відповідальності за власні дії
та вчинки;
вироблення навичок самообслуговування;
навчання висловлювати свої погляди щодо
здорового способу життя;
навчання здатності бачити й сприймати
прекрасне в житті, природі, мистецтві, літературі;
навчання вмінню розрізняти зло і добро,
духовне і бездуховне, долати прояви зла в собі;
навчання усвідомленню життєвих
цінностей.
Для всебічної реалізації зазначеної
проблеми невід’ємною частиною роботи є взаємодія з батьками, громадськістю щодо
валеологічного виховання учнів.
Головним показником діяльності закладу
щодо формування в учнів свідомого ставлення до власного здоров'я є рівень
сформованості в учнів означеної компетентності. Для випускників школи І ступеню
у школі були розроблені критерії оцінювання рівня сформованості в учнів
компетентного ставлення до власного здоров’я, які наведені в таблиці 3.1.
Рівень сформованості у учнів
компетентного ставлення до власного здоров’я визначається за відповідною
шкалою:
К = 0,95-1,0 – високий рівень;
К = 0,7-0,95 – достатній рівень;
К = 0,5-0,7 – середній рівень;
К = менше 0,5 – початковий рівень.
Таблиця 3.1.
Критерії
оцінювання рівня сформованості
|
Показники
|
Оцінка
|
|||
Так
(2 б)
|
Іноді (1 б)
|
Ніколи (0 б)
|
|||
1
|
Виконує
вранішню зарядку вдома щодня
|
|
|
|
|
2
|
Виконує
вранішню зарядку в школі щодня
|
|
|
|
|
3
|
Активно
приймає участь в виконанні фізкультхвилинок
|
|
|
|
|
4
|
Знає
вправи для корекції постави
|
|
|
|
|
5
|
Знає
показники власного здоров’я
|
|
|
|
|
6
|
Володіє
санітарно-гігієнічними знаннями про те, щоб мати правильну поставу
|
|
|
|
|
7
|
Знає
основні способи загартування
|
|
|
|
|
8
|
Знає вимогу
до спортивного одягу та взуття для уроків фізичної культури
|
|
|
|
|
9
|
Дотримується
режиму дня
|
|
|
|
|
10
|
Дотримується
режиму сну.
|
|
|
|
|
11
|
Знає
основні засоби профілактики самотинних захворювань
|
|
|
|
|
12
|
Знає
способи профілактики інфекційних захворювань, венеричних захворювань, СНІДу.
|
|
|
|
|
13
|
Володіє
знаннями про основні психічні процеси, їх вплив на здоров’я
|
|
|
|
|
14
|
Знає
традиції культури здоров’я українського
народу
|
|
|
|
|
15
|
Знає
права і обов’язки
громадянина у ставленні до власного
здоров’я та
здоров’я оточуючих
|
|
|
|
|
16
|
Знає
про шкідливий вплив алкоголю, тютюнопаління, наркотичних речовин на здоров’я
|
|
|
|
|
17
|
Уміє
відмовлятись від небезпечних пропозицій
|
|
|
|
|
18
|
Прагне
до фізичного вдосконалення
|
|
|
|
|
19
|
Має сформовану громадську
відповідальність за наслідки нездорового способу життя
|
|
|
|
|
Загальна кількість балів
|
|
|
|
||
Коефіцієнт (всього балів / 38)
|
|
|
|
||
Немає коментарів:
Дописати коментар