Ми, дорослі, повинні усвідомлювати важливість цієї справи — роботи з дітьми. Ми маємо зробити все можливе для того, щоб надзвичайних ситуацій у житті кожного з нас було якомога менше, а якщо вони все-таки виникли, то наслідки від них були б мінімальними. Щоб ми бачили своїх дітей лите усміхненими та щасливими. Ми повинні пам’ятати, що в кожній пролитій крапельці дитячої крові — провина дорослих, бо це саме ми не пояснили, не простежили, не зупинили.
Велика кількість нещасних випадків, що трапляються з дітьми в урочний та позаурочний час, загибель і травматизм учнів через необачне та безпечне поводження на дорогах, на воді, з пожежонебезпечними, вибуховими та іншими речовинами, вимагають від педагогічних працівників більш сумлінної та відповідальної роботи. У загальноосвітніх навчальних закладах обов'язково проводяться навчання з питань охорони життя та здоров'я, пожежної, радіаційної безпеки, безпеки дорожнього руху, запобігання дитячому травматизму. Ці теми входять до курсу навчальних предметів «Основи безпеки життєдіяльності», «Основи здоров’я і фізична культура», «Основи здоров’я», навчального курсу «Захист Вітчизни» (медико-санітарна підготовка), а також мають обговорюватися на виховних, класних годинах, у позакласних заходах, під час роботи гуртків та заходів.
Комплекс бесід (занять) із запобігання дитячому травматизму має на меті дати школярам знання, уміння, переконання, необхідні кожній людині для збереження життя і здоров’я, надання першої допомоги потерпілим. Учні повинні бути підготовлені до дій у небезпечних ситуаціях, знати способи запобігання їм, навчатися берегти своє здоров'я.
Бесіди (заняття) мають практичну спрямованість, ураховують сприймання дітьми навчального матеріалу в різних формах (ділова гра, ситуаційні завдання, круглий стіл тощо). Для проведення окремих занять доцільно залучати представників медичних установ, ДАІ, закладів пожежної охорони тощо.
Запис про проведення бесід (занять) робиться в класному журналі та щоденниках учнів.
Обов’язковими є такі сторінки класного журналу:
♦ бесіди (заняття) із запобігання дитячому травматизму;
♦ додаткові бесіди із запобігання дитячому травматизму.
Запобігання дитячому травматизму — одна з найактуальніших проблем сучасності. Саме ми, дорослі, повинні створити безпечні умови для життєдіяльності наших дітей, сформувати в них навички безпечної поведінки та вміння передбачати наслідки небезпечних розваг.
Додаток 1
Циклограма проведення комплексу бесід (занять)
із запобігання дитячому травматизму
класними керівниками 5-11-х-класів
№ з/п | Зміст бесід (занять) | Кількість годин | |||||||||
Разом | Місяці навчального року | ||||||||||
9 | 10 | 11 | 12 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Правила дорожнього руху | 10 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
2 | Правила протипожежної безпеки | 10 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
3 | Запобігання отруєнням | 2 | — | 1 | 1 | ||||||
4 | Правила безпеки під час користування газом | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
5 | Правила безпечного поводження з вибухонебезпечними предметами | 6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
6 | Правила безпеки на воді | 5 | 1 | — | 1 | 1 | — | — | 1 | — | 1 |
7 | Правила безпеки користування електроприладами, під час поводження з джерелами електроструму | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||
Разом годин | 41 | 5 | 5 | 4 | 6 | 4 | 2 | 5 | 4 | 6 |
Додаток 2
Тематика бесід (занять)
із запобігання дитячому травматизму
1. Правила дорожнього руху
№ з/п | Зміст заняття | Місяць |
1 | Вересень | |
2 | Вересень | |
3 | Жовтень | |
4 | Листопад | |
5 | Грудень | |
6 | Січень | |
7 | Лютий | |
8 | Березень | |
9 | Квітень | |
10 | Підсумкове заняття з ПДР | Травень |
2. Правила протипожежної безпеки
№ з/п | Зміст заняття | Місяць |
1 | Вогонь — друг; вогонь — ворог. Причини виникнення пожеж, їх наслідки | Вересень |
2 | Жовтень | |
3 | Листопад | |
4 | Пожежонебезпечні речовини та матеріали. Пожежна безпека під час поводження із синтетичними, горючими, легкозаймистими матеріалами та речовинами | Грудень |
5 | Грудень | |
6 | Січень | |
7 | Лютий | |
8 | Березень | |
9 | Квітень | |
10 | Підсумкове заняття. Протипожежна безпека | Травень |
3. Запобігання отруєнням
№ з/п | Зміст заняття | Місяць |
1 | Жовтень | |
2 | Травень |
4. Правила безпеки під час користування газом
№ з/п | Зміст заняття | Місяць |
1 | Жовтень | |
2 | Правила безпечного користування побутовими газовими приладами: котлом, пічкою, запальничкою тощо | Грудень |
3 | Січень | |
4 | Березень |
5. Правила безпеки під час поводження з вибухонебезпечними предметами
№ з/п | Зміст заняття | Місяць |
1 | Вересень | |
2 | Жовтень | |
3 | Грудень | |
4 | Березень | |
5 | Квітень | |
6 | Підсумкова бесіда. Обережність дітей під час літніх канікул — запорука життя та здоров’я | Травень |
6. Правила безпеки на воді
№ з/п | Зміст заняття | Місяць |
1 | Вступ. Уміння триматися на воді — запорука безпеки. Особливості купання в морі, річці, ставку | Вересень |
2 | Листопад | |
3 | Грудень | |
4 | Березень | |
5 | Травень |
7. Правила безпеки користування електроприладами, поводження з джерелами електроструму
№ з/п | Зміст заняття | Місяць |
1 | Поняття про джерела струму, їх небезпечність для життя та здоров’я людини | Листопад |
2 | Січень | |
3 | Квітень | |
4 | Травень |
ПАМ’ЯТКА «БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ»
ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ НА ЗАЛІЗНИЧНИХ ОБ'ЄКТАХ ТА ПОБЛИЗУ НИХ
Залізничний транспорт - це зручний вид транспорту, котрим щоденно користуються мільйони людей. За підрахунками, кожна людина щороку користується залізничним транспортом 9 разів. Залізниця дає нам можливість ще сьогодні ввечері бути вдома, а зранку поринути у неймовірні пригоди, зустрітися з друзями та рідними, та розпочати захоплюючі мандри чи пригоди. Залізницю ми знаємо як можливість з’єднати нас із іншими людьми та подарувати нам зустріч з морем, сонцем, горами та мандрами.
Але залізниця - це не тільки мандри, пригоди та позитивні враження. Залізниця є зоною підвищеної небезпеки. Швидкість поїздів може досягати 120 км/год. Для зупинки поїзда, що рухається зі швидкістю 60-70 км/год, необхідно 600-700 метрів. Маса локомотива перевищує 500 т, а вантажного поїзду - 5 тисяч т. Напруга в проводах контактної мережі висока: 3 300 вольт. Поїзд, що йде зі швидкістю 100-120 км/год, за одну секунду долає 30 метрів. А пішоходу, для того щоб перейти через залізничну колію, потрібно не менше п’яти-шести секунд.
Лише на перший погляд безпечні нерухомі вагони. Підходити до них ближче ніж на п’ять метрів, підлазити під вагони не можна: кожен вагон на станції може почати рух у будь-яку секунду. І якщо який-небудь виступ або важіль вагона зачепиться за одяг людини, то нещасного обов’язково затягне під колеса.
Сила повітряного потоку, створюваного двома зустрічними поїздами, становить 16 т, при такому навантаженні людину запросто може затяг нути під поїзд. Тому не можна перетинати залізничні колії там, де це зручно або в бажанні скоротити час.
Але дуже часто порушники, забуваючи про небезпеку, дозволяють собі гратися поблизу залізничних колій, станцій, кидати сніжки, каміння та інші предмети в пасажирські поїзди, підкладати сторонні предмети на рейки перед рухомим поїздом, кататися на велосипедах, роликах, скитах, санчатах і сноубордах. Влаштовуючи рухливі ігри на території об'єктів залізничного транспорту, ви піддаєте небезпеці не тільки своє життя, але життя і здоров’я оточуючих людей, локомотивної бригади і пасажирів, що їдуть в поїзді.
Кращий спосіб убезпечити себе - це уникати знаходження поблизу залізничних колій, а при знаходженні в цій зоні дотримуватися певних правил. Тільки дотримуючись правил поведінки як в дорозі, так і на платформах і станціях, коли чекаєш свій поїзд, можна без пригод дістатися до місця призначення - на дачу або в інше місто.
Ми з вами повинні пам’ятати та виконувати наступні правила проходу та проїзду громадян на залізничному транспорті:Прохід громадян через залізничні колії допускається тільки у встановлених і обладнаних для цього місцях.
Необхідно користуватися спеціально обладнаними для цього пішохідними переходами, тунелями, мостами, залізничними переїздами, шляхопроводами. На станціях, де мостів і тунелів немає, переходьте колії по настилах, а також в місцях, де встановлені покажчики «Перехід через колії».
При переході через залізничні колії необхідно переконається у відсутності поїзда, що рухається, локомотива або вагонів.
Не допускається на залізничних коліях і пасажирських платформах:Переходити або перебігати через залізничні колії перед поїздом, що наближується, якщо відстань до нього менше 400 м. Переходити колії відразу ж після проходу поїзда одного напрямку, не переконавшись у відсутності прямування поїзда зустрічного напрямку'.
Перелазити через автозчепні пристрої між вагонами; підлазити під пасажирськими платформами і залізничним рухомим складом.
Заходити за обмежувальну лінію на краю пасажирської платформи.
Бігти по пасажирській платформі поруч з поїздом, що прибуває.
Грати у рухливі ігри.
Залишати дітей без нагляду (громадянам з дітьми).
Стрибати з пасажирської платформи на залізничну колію.
Проходити по залізничному переїзду при заборонному сигналі світлофора переїзної сигналізації незалежно від стану та наявності шлагбаума.
Підніматися на опори і спеціальні конструкції контактної мережі і повітряних ліній та штучних споруд.
Торкатися до проводів, що йдуть від опор і спеціальних конструкцій контактної мережі і повітряних ліній електропередачі.
Наближатися до обірваних проводів.
Пошкоджувати, забруднювати, загороджувати, знімати, самостійно встановлювати знаки, покажчики чи інші носії інформації;
Залишати на залізничних коліях речі.
Не допускається при користуванні залізничним рухомим складом:Підходити до вагонів до повної зупинки поїзда.
Притуляться до вагонів, що стоять.
Залишати дітей без нагляду при посадці у вагони і (або) висадці з вагонів (громадянам з дітьми).
Здійснювати посадку і (або) висадку під час руху.
Стояти на підніжках і перехідних площадках.
Затримувати відкриття і закриття автоматичних дверей вагонів.
Висовуватися з вікон вагонів і дверей тамбурів.
Підлазити під залізничним рухомим складом і перелазити через автозчепні пристрої між вагонами.
Підніматися на дах залізничного рухомого складу.
У випадку травмування дітей та підлітків велику роль відіграє захоплення сучасними молодіжними течіями, спроби справити враження на інших та захоплення сучасними технічними засобами. Молоду людину неможливу уявити без навушників або без сучасного телефона в руках. Але ці технічні досягнення, які були створені з метою робити наше життя легшим та приємнішим, забирають його у нас. Так, особи в навушниках, діти, що поринули у світ неймовірних інтернет-пригод, а також бажаючи похизуватися своїми досягненнями у небезпечних місяцях та зробити пам'ятне селфі чи незабутній відеоролик на даху чи підніжці поїзду, вкорочують собі віку, не відволікаючись від телефонів.
Дотримуючись цих правил безпеки, ви вбережете і себе і оточуючих від небезпеки. Завжди поблизу залізниці будьте уважні і обережні!
Немає коментарів:
Дописати коментар