Контрольні нормативи з гандболу


ВСТУП


Демократизація освіти, надання їй національної спрямованості вимагають пошуку нових шляхів удосконалення фізичного виховання підростаючого покоління. Розв'язанню цієї проблеми сприяє, навчальна дисципліна «Фізична культура», яка є самостійною сферою діяльності у соціокультурному просторі и викладається в загальноосвітніх навчальних закладах як окремий предмет.
Програма з предмета «Фізична культура» розроблена відповідно до вимог Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України.
Основна його мета — формування фізичного, психічного, духовного та соціального здоров'я школярів, фізичної культури особистості, оволодіння основами оздоровчо-корегувальної та прикладної спрямованості фізкультурної діяльності, розвиток основних фізичних якостей та рухових здібностей, підвищення рівня фізичної підготовленості учнів.
Мета предмета «Фізична культура» реалізується шляхом застосування комплексного підходу до розв'язання навчальних, оздоровчих і виховних завдань:
-           формування знань щодо функціональної спрямованості фізичних вправ, їх ефективного використання для зміцнення здоров'я, проведення активного відпочинку та здорового способу життя;
-           набуття елементарних знань з фізичної культури, гігієни, основ формування навичок самостійних занять фізичними вправами, розвитку фізичних якостей, корекції постави, профілактики травматизму та надання першої допомоги;
-           удосконалення функціональних можливостей організму, розвитку основних життєзабезпечувальних систем;
-           виховання бережливого ставлення до свого здоров'я і здоров'я оточуючих як найвищої соціальної цінності особистості;
-           виховання інтересу, потреби і звички до занять фізичними вправами;
-           розвиток кондиційних якостей (сили, швидкості, витривалості, гнучкості й швидкісно-силових) та координаційних здібностей (швидкості перешикувань, узгодження рухових дій, здатності до довільного розслаблення м'язів, вестибулярної стій кості тощо);
-           профілактика асоціальної поведінки учнів засобами фізичної культури;
-           формування адекватної самооцінки особистості, моральної самосвідомості, цілеспрямованості, впевненості у своїх силах, витримки;виховання індивідуальних морально-вольових і психологічних якостей особистості.
Зміст предмета «Фізична культура», спрямований на формування в учнів ключових компетентностей; соціальних (здатність де співробітництва, розв'язання життєвих проблем, взаєморозуміння, соціальної активності, формування фізичної культури особистості, основ здорового способу життя), мотиваційних (формування громадських і особистісних уявлень про престижність високого рівня здоров'я, та фізичної підготовленості, здатність до навчання, прояву творчості у застосуванні рухових дій у різних по складності умовах, адаптивності) та функціональних {здатність до оперування знаннями про закономірності рухової активності, знаннями з історії фізичної культури та спорту, розширення рухового досвіду з метою розвитку фізичних якостей і рухових здібностей відповідно до вікових особливостей, засвоєння термінологічних та методичних компетентностей), які відображають ієрархію вимог до фізкультурно-спортивної діяльності, що поступово розширюється и удосконалюється.
Програма предмета «Фізична культура» складається з пояснювальної записки і таких розділів:
І. Навчальний пріоритетний матеріал, який включає теоретико-методичні знання, вміння і навички з окремих видів рухової діяльності та контрольні навчальні нормативи і вимоги.
II. Матеріал для обов'язкового повторення.
ПІ. Орієнтовні комплексні тести для оцінювання стану фізичної підготовленості (для перевідних класів) та обов'язкові (для випускних класів).
Головними критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів є комплексне оцінювання знань, техніки виконання (за сприятливих для учня умов) та нормативного показника що здійснюється відповідно до критеріїв. Специфікою при оцінюванні за 12-бальною системою є те, що за норматив­ним показником визначають рівень навчальних досягнень, а потім за технічними показниками виконання рухової дії. та теоретичними знаннями виставляють остаточний бал. Якщо рухова дія не має нормативного показника, рівень навчальних досягнень визначається за структурою техніки її виконання, а остаточне оцінювання в балах здійснюється за показниками теоретичних знань.
При оцінюванні навчальних досягнень учнів в освоєнні матеріалу для обов'язкового повторення вчитель самостійно визначає: кількість нормативів із числа тих, що наведені в даній програмі.
Програма передбачає реалізацію змісту в обсязі трьох годин на тиждень. Вона не встановлює чітко визначеної кількості годин для вивчення тих чи інших розділів, але під час планування зобов'язує вчителя більшу частину часу приділяти навчанню і засвоєнню пріоритетного матеріалу.

Зміст навчальних нормативів за розділами програми

для учнів 5 – 11 класів


Оцінювання навчальних нормативів з фізичної підготовленості учнів потрібно дотримуватись таких вимог:
1.           Навчальні нормативи складають учні основної медичної групи, які на момент прийняття нормативів не скаржаться на погане самопочуття та стан здоров’я.
2.           Залікові справи приймаються не раніше ніж після 3х занять.
3.           Учні мають можливість покращити свою оцінку на протязі проходження теми.
4.           Під час складання нормативів вчитель повинен забезпечити техніку безпеки виконання вправ.
5.           Учні які за станом здоров’я не віднесені до основної медичної групи відвідають уроки фізичної культури у спортивній формі, виконують коригувальні вправи загально фізичного розвитку, які їм не протипоказані, або тестові завдання з модуля, який вивчали.
Протягом навчального року враховуються особисті досягнення учнів, активність учнів на уроках, та заняттях в спортивних секціях, участь в спортивних змаганнях всіх рівнів.

 РОЗДІЛ: СПОРТИВНІ ІГРИ. МОДУЛЬ: «ГАНДБОЛ»



ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

При складені нормативів з модуля «Гандбол» ураховується вміння володінням м’ячем; техніка передача м’яча; техніка виконання кидка в ворота; пересування з веденням м’яча (командна гра для учнів 7-11 класів).

5 кл.
Зміст нормативів
з гандболу

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Примітка
1
Кидки гандбольного м'яча з 6 м. у гандбольні ворота з 10 спроб
х
0
1
2
3
4
4
5
5
6
6
7
7
якщо підряд

д
0
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6

2
Ведення м'яча з максимальною швидкістю 15 м. (сек.)
х
5,0
4,9
4,8
4,7
4,6
4,5
4,4
4,3
4,2
4,1
4,0
3,9



д
5.5
5.4
5,3
5?
51
50
49
48
47
4,6
4,5
4.4


3
Передача м'яча на дальність з 3 спроб (метрів)
х
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15



д
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14


4
Кидки гандбольного м'яча з 7 м. у вказану половину воріт з 10 спроб
х
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
якщо підряд


д
0
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6



6
кл.
Зміст нормативів
з гандболу

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Примітка
1
Кидки гандбольного м'яча з 6 м. у гандбольні ворота з 10 спроб
х
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
7
8
якщо підряд


д
0
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6


2
Ведення гандбольного м'яча з максимальною швидкістю 15 м. (сек.)
х
4,8
4,7
4,6
4,5
4,4
4,3
4,2
4,1
4,0
3,9
3,8
3,7



д
5.2
5.1
5.0
4,9
4.8
4,7
4.6
4,5
4.4
4,3
4,2
4,1


3
Передача гандбольного м'яча на відстані 3 м. за 30 сек. Від стінки
х
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15



д
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14


4
Кидки м'яча на дальність з 3 спроб
х
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16



д
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15



7 кл.
Зміст нормативів
з гандболу

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Примітка
1
Кидки м'яча на точність в обруч з 7 м. з 10 спроб
х
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
якщо
підряд


д
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7


2
Передача гандбольного м'яча однією рукою на відстані 3 м. за 30 сек. Від стінки
х
5
6
7
8
9
10
11
12
14
15
16
17



д
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15


3
Передача гандбольного м'яча в парах на відстані 3 - 5 м. за 30 сек. Кількість передач
х
4
5
6
7
8
9
10
12
14
16
17
18



д
3
4
5
6
7
8
9
10
12
14
15
16


4
Кидки гандбольного м'яча на точність з 9 м. в задану ціль воріт з 10 спроб
х
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
якщо підряд


х
0
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6



8 кл.
Зміст нормативів
з гандболу

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Примітка
1
Передача гандбольного м'яча в парах на відстані 3 - 5 м. за 30 сек. Кількість передач
х
6
7
8
9
10
12
14
16
18
19
20
22



д
5
6
7
8
9
10
12
13
15
17
19
20


2
Кидки м'яча на точність в обруч з 7 м. з 10 спроб
х
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
якщо підряд


д
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7


3
Кидки гандбольного м'яча на точність з 9 м. в задану ціль воріт з 10 спроб
х
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
8
якщо
підряд


д
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7


4
Передача гандбольного м'яча однією рукою на відстані 3 м. за 30 сек. Від стінки
х
6
7
8
9
10
12
14
16
18
20
22
24



д
5
6
7
8
9
10
11
13
15
17
19
22



9 кл.
Зміст нормативів
з гандболу

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Примітка
1
Передача гандбольного м'яча в парах на відстані 3 - 5 м. за 30 сек. Кількість передач
х
7
8
9
10
12
14
16
18
20
22
24
25



д
6
7
8
9
10
12
14
16
18
20
21
23


2
Кидки м'яча на точність в обруч з 7 м. з 10 спроб
х
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
якщо
підряд




д

2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7


3
Ведення гандбольного м'яча з максимальною швидкістю 20 м. (30сек.) (слалом)
х
30
28
26
24
22
20
18
16
14
12
11
10



д
30
29
28
27
26
25
24
23
21
19
17
15


4
Кидки гандбольного м'яча на точність з 9 м. в задану ціль воріт з 10 спроб
х
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
8
8
якщо підряд


д
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7


Немає коментарів:

Дописати коментар